maandag 3 mei 2010

zomerjack, oona, jongensbroek en poloshirt



Nog een zomerjasje voor Renate gemaakt. Een spijkerjackje, het was in eerste instantie bedoeld als zomerjasje, maar ik vond het voor deze tijd nog wat te dun. Vandaar het andere jasje erbij. Dit spijkerjackje is een bizzkids 3820.


Van Farbenmix had ik de Oona besteld, deze heb ik voor Renate gemaakt. Het is de bedoeling dat ze 'em op een broek of een rokje draagt, maar dat was in de huishoek op school blijven liggen. (voor een legging zoals hier vind ik hem zo net te kort) Ik had hem daarom 7 cm korter geknipt als op het patroon en er geen volant onder aangezet. Omdat ze dus zonder rokje thuiskwam heb ik hem de schouderbandjes iets langer geknoopt, daardoor hangt hij nu wel een beetje. Dit patroon is met tekenen en al in anderhalf uur te doen. Deze ga ik zeker vaker maken en lekker mee varieren. Hierbij heb ik een sue en blue broek gemaakt maar die staat nog niet op de foto.


En toen kreeg Bram een groeispurt. De broeken en shirts in maat 80 werden ineens te kort, en het werd mooi weer. Dus heb ik voor hem nog een zomersetje gemaakt. Hij heeft het nog niet als setje aangehad. De polokraag op het shirt was voor mij nieuw. Dat had ik nog niet eerder gedaan, en daar moet ik nog wel even op oefenen. Dus hij krijgt binnenkort nog zo'n model shirt. Het shirt komt uit de ottobre nr 1 van 2010. Alleen was dat een lange mouwen shirt. Voor dit shirt heb ik een T-shirt van de oma van mijn man verknipt. De broek komt uit knippie lente 2008. Ik had nog niet zo veel voor Bram gemaakt. Maar vond het wel leuk om nu een lekker stoer setje voor hem te maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

opruimen.

Haha wat een rare foto. Dit zijn 2 zijwieltjes voor een 12 inch fietsje. Wij gebruiken ze niet meer. Ze staan op  marktplaats Een goed...

Labels