dinsdag 29 juni 2010

ABC 40







vorige week heb ik deze twee jurkjes gemaakt. Mijn naailerares gaf me dit patroon, ABC 40 een jurkje waarvan het rokdeel uit 12 halve punten bestaat. Officieel moet je tussen elke punt nog biesband uit naaien maar ik vond de stof zo leuk dat ik dat heb laten zitten. Eerst maakte ik hem voor Nadine. Renate vond hem ook heel leuk, dus die vond het geweldig dat ik er ook één voor haar ging maken. Voor Nadine heb ik het jurkje in maat 104 gemaakt maar het bovenstukje was voor haar te wijd en paste Renate wel. Dus heb ik bij Nadine elastiek in het rugpand gezet. Nu zit hij prima. Voor Renate heb ik het bovenstukje maat 104 genomen wel iets verlengd en de rokdelen 116 geknipt. Ik had ze gemeten en meende dat ze aan de bovenkant net zo breed waren. (foutje.) Daarom heb ik bij deze versie het rokdeel iets ingerimpeld.

1 opmerking:

  1. Leuk hoor, en heerlijk met dit weer :-)

    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen

opruimen.

Haha wat een rare foto. Dit zijn 2 zijwieltjes voor een 12 inch fietsje. Wij gebruiken ze niet meer. Ze staan op  marktplaats Een goed...

Labels