donderdag 22 juli 2010

twijfelgevalletje

Het dochtertje van vrienden van ons wordt binnenkort 2 jaar. Voor haar ben ik bezig met een verjaardagssetje. Dit topje krijgt ze in elk geval. Het model komt uit knippie lente 2008. Een overslag top. Het enige nadeel vond ik in de knippie dat ze beide voorpanden in de zijnaad wilden vast zetten. Het bovenste voorpand heb ik zelf omgezoomd en met een klein steekje onder de arm vast gezet.

Ik vond het altijd een crime om netjes te biezen, maar moet zeggen dat oefening wel werkt. Hier ben ik erg tevreden over. De lichte band tussen het bovenstuk en onderstuk moest ik er eigenlijk apart op naaien, maar ik heb de panden gewoon in drieën geknipt. En weer aan elkaar gezet.


Maar nu komt het probleem. Bij het topje had ik dit broekje gemaakt. Een susette broekje uit Ottobre 1 2008. Heel leuk broekje op zich. De pijpen heb ik iets anders afgewerkt dan in het patroon omdat het anders wel heel wit zou worden. Maar ik vind de combinatie van broek en top niet helemaal leuk. De broek is te wijd of zo.





Mijn dochter showt het setje hier. Zij is eigenlijk iets te groot (draagt zelf 98) Maar ik vind de combinatie van top en broek wat propperig worden. Het lijkt me dat het helemaal propperig wordt als je er een nog kleiner kindje in zet. Toch maar eens gaan kijken naar een ander model broekje dat bij dit patroon past?












2 opmerkingen:

  1. Ik vind het beide onwijs leuke kledingstukken, maar denk idd dat het voor een nog kleiner meisje toch wat "te" wordt.
    Niet eens in de zin van te wijd, maar eerder dat het broekje te lang is?
    Misschien kan je de pijpjes van het broekje wat inkorten tot kuitlengte, en er een tricot boordje langs zetten, het idee van een "jogging broekje op kuitlengte"?!

    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind het bij N niet popperig lijken. het voorstel van Brenda klinkt wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen

opruimen.

Haha wat een rare foto. Dit zijn 2 zijwieltjes voor een 12 inch fietsje. Wij gebruiken ze niet meer. Ze staan op  marktplaats Een goed...

Labels