woensdag 29 juni 2011

Rosy Posy jurk ottobre met blinde rits

In Ottobre 3/2011 stond een jurkje dat ik graag een keer wilde uitproberen. Renate was dit keer het 'slachtoffer'. Niet dat ze dat erg vond, ze is dol op jurkjes en rokken.



In de kast had ik de beide lappen stof nog liggen.


Het model van de Rosy Posy jurk (wat een naam) was erg eenvoudig te maken. Het jurkje stelt echt niks voor, maar voor een simpel tussendoor jurkje vind ik dat niet erg.

Ik heb alleen deze keer voor het eerst een blinde rits ingezet. Volgens een filmpje waarvan ik de links hier vond (even naar beneden scrollen). Volgens mij heb ik het filmpje aardig nauwkeurig gevolgd maar ben niet tevreden. Ik vind de rits helemaal niet blind. En kan een gewone rits er vlgs mij onzichtbaarder in zetten dan dat deze erin zit.


Als iemand hier tips voor heeft, hoor ik het graag.

1 opmerking:

  1. Wat een leuk blog heb je en leuke dingen maak je,ik ga je volgen.
    Toevallig heb ik vanavond voor het eerst een blinde rits in een elodie gezet. Heel vaak uithalen en er weer opnieuw inzetten, maar het is gelukt. Je hebt ook een speciaal voetje voor een blinde rits, maar die heb ik niet gebruikt. Ik heb de rits tijdens het stikken wat opzei gerold, je moet er namelijk echt tegen aanstikken wil je het mooi tegen elkaar aan krijgen. Hoop dat je hier wat mee kunt.
    Ik denk dat ik nog wel een speciaal voetje ga halen want het was nu een gepruts hoor!

    Succes

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

opruimen.

Haha wat een rare foto. Dit zijn 2 zijwieltjes voor een 12 inch fietsje. Wij gebruiken ze niet meer. Ze staan op  marktplaats Een goed...

Labels