zondag 10 juli 2011

Uitdaging 7 projecten in 14 dagen

Op Sancho loopt op dit moment een uitdaging om 7 kledingstukken in 14 dagen te maken. Eigenlijk hebben de kids wel (bijna)genoeg in de kast liggen en er liggen nog wat andere projecten te wachten. Vandaar dat ik deze uitdaging even verbouw tot 7 projecten in 14 dagen. Hiernaast kun je zien wat de projecten zijn. De eerste 3 zijn klaar.

Als eerste de prinsessenjurk voor Renate. Ze heeft nog een feestje in de laatste week, dus mag ze verkleed naar school. Ik heb een Burdapatroon hiervoor gebruikt en de jurk in maat 122 gemaakt. Hij valt nog wel wat groot maar dan heeft ze er lang wat aan. Ik ga hem wel wat korter maken. Meestal maak ik een patroon de eerste keer gewoon volgens patroon. Hier stond beschreven dat de hals afgewerkt moest worden met een schuine bies, dat heb ik dus ook gedaan, maar de volgende keer maak ik er een belegje van, vind ik veel mooier in dit patroon.

Verder was niet duidelijk dat het rokdeel voor wel of niet aan de stofvouw geknipt moest worden. Ik heb dit dus niet aan de stofvouw geknipt, maar dat zou een volgende keer prima wel kunnen. De punt vond ik wat lastig naaien, maar voor een verkleedjurk is het niet slecht gelukt.

De stof rafelt als een gek, dus na de eerste passessie was er al een naad losgerafeld. Die heb ik afgesmolten en weer dicht genaaid.
Ach, het is een verkleedjurk en Renate is er razend blij mee.


Onze 3 fotomodellen, ze wilden allemaal wel poseren. Nadine heeft hier een verkleedjurk aan die ik vorig jaar van vitrages in elkaar gezet heb naar aanleiding van een bizzkids patroon.


Een boxzak. Bij gebrek aan een box hangt hij aan het traphekje.



Als laatste in deze serie de appeltas van FM. Een freeboek. Renate wilde hem graag in dezelfde stof als haar verkleedjurk. Het wordt een tas voor school. Door ervaring met de prinsessenjurk, wijs geworden, heb ik deze keer de hele rand eerst gesmolten met een aansteker, en nu maar hopen dat hij niet rafelt. Het enige wat ik nog ga doen is er een sluiting van klittenband inzetten, anders valt haar fruitbakje er te makkelijk uit.

2 opmerkingen:

  1. Je gaat goed! Je dochter ziet eruit als een echte prinses! De tas en boxzak zijn ook leuk!
    Succes met de rest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie prinsessenjurk! Daar zou elk meisje jaloers op zijn! Ik vind hem écht super geworden, net als je andere creaties!

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen

opruimen.

Haha wat een rare foto. Dit zijn 2 zijwieltjes voor een 12 inch fietsje. Wij gebruiken ze niet meer. Ze staan op  marktplaats Een goed...

Labels