dinsdag 29 april 2014

Weggeefcadeautje, vakantie en krentennotenbrood

Vorige week kreeg ik bericht dat de give away bij Sneksniltje is aangekomen.
Nu kan ik een fotootje plaatsen wat ik naar haar toestuurde:
Een tashanger met theepotje met haar naam, een hanger met vlindertjes. vlinderstickers en poezieplaatjes, een zakje zonnebloemzaadjes en wat labeltjes. Haar lievelingskleur is zonnebloemgeel, dus heb ik daar lekker mee gespeeld.
Erg leuk om zo'n feestelijk pakketje klaar te maken en ook zó'n blije reactie te krijgen.
Wij genieten van de meivakantie.
En dat doen we met een kop koffie en haakwerk op m'n favoriete plekje in de tuin:
Niet alleen mijn favoriete plekje zoals je ziet.
Gisteravond heb ik een krentennotenbrood gebakken. Oh, zo lekker. Om 22.15 was 'ie klaar. Heerlijk om vlak voor het slapen gaan nog een warm stukje te proeven.
Hij was lekker gegroeid in de oven en heel luchtig geworden. Voor zo'n brood gebruik ik een basisrecept voor krentenbrood,in plaats van melk voeg ik sinaasappelsap toe. Verder heb ik gewoon een aantal noten uit een zakje notenmix gehaald. Onder de deegroller in kleine stukjes gerold en dat door het deeg gedaan.
Ik vraag me alleen af waarom ik voor een krentenbrood suiker moet toevoegen aan het recept. Zou het ook zonder kunnen?

3 opmerkingen:

  1. Dat brood ziet er goed uit! Suiker zal alleen voor de smaak zijn, lijkt mij? Gewoon een keer zonder proberen!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He zusje,

    belangrijk is dat als je suiker weghaalt ook het zout weghaald, ander wordt je gistingsproces beinvloed.

    succes!!

    BeantwoordenVerwijderen