dinsdag 9 september 2014

Winters babysetje

Een dikke week geleden kreeg ik de vraag van een nichtje van mij of ik bij een paars winterjasje een mutsje en sjaaltje kon maken.
Ja, maar paars is er in heel veel verschillenden tinten. Ik kwam er achter dat ik minimaal 7 verschillende kleuren paars garen heb. De opdrachtgeefster en ik wonen 150 km bij elkaar uit de buurt. Dus heb ik eerst maar ff wat verschillende draadjes opgestuurd met de vraag of ze daar uit kon kiezen wat het beste bij het jasje past.
2 dagen later had ik antwoord.
Het setje is inmiddels klaar, verzonden en ontvangen.
Dit is het geworden. Ik koos voor een schelpmotief dat in het mutsje en sjaaltje terugkomt. Het sjaaltje sluit door het ene uiteinde door een lus te trekken. Anders krijg je zo'n dikke knoop onder een babykinnetje. En nu had ik direct een mooi plekje om ook op de sjaal een paarse roos te maken.
Het patroon van de roos komt van Atelier Valerie
Bij dit setje gaf ik nog een setje haarknipjes. Dat zal haar dochtertje nu nog niet in kunnen, maar als de haartjes een beetje beginnen te groeien, staat zo'n klein knipje altijd wel lief, vind ik.
Fijne dag verder.

2 opmerkingen:

  1. Prachtig gehaakt setje Lize ...
    Mooi motiefje heb je gebruikt ...
    Met de fleurige rozen natuurlijk ...
    Fijne maandag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige set. De doorsteeksjaal is heel handig. De rozen geven de set een speciale uitstraling. De opdrachtgever is hier vast blij mee.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen