dinsdag 2 december 2014

Weer eens wat anders

Vanmorgen heb ik draadsterren gemaakt met kralen. Ze glinsteren allemaal erg leuk voor het raam of in de boom.


De heel fel oplichtende kralen zijn 3D glaskralen.
Het is heel simpel om te maken:
Knip 6 gelijke stukjes metaaldraad (ik gebruikte gewoon bloembinddraad) Pak ze als een bundeltje bij elkaar.
Daaroverheen schoof ik een knijpkraaltje die ik in het midden vastkneep.
De draadjes uit elkaar vouwen en er kraaltjes omheen schuiven.
Aan het eind het ijzerdraad rondbuigen met een rondbektangetje zodat de kralen er niet meer afschuiven.
Door één van de ronde uiteinden een mooi draadje en klaar is het sterretje.
Als je ze ook maakt... zou je mij dan een berichtje willen sturen met een linkje? Dan kan ik die van jou ook bewonderen.

1 opmerking:

  1. Heel mooi gemaakt.
    Heel knap ook, ik doe het je niet na hoor.

    BeantwoordenVerwijderen