vrijdag 1 mei 2015

my little pony, emmy de regenboogbeer en barbie outfit

Weer heel wat projectjes afgerond, 

deze my little pony is vertaald door: amifan
Ik ben niet helemaal tevreden over deze pony, zou de volgende keer een aantal dingen anders doen,
Voorpootjes iets langer (of achterpootjes iets korter.) verder was het mij een beetje onduidelijk hoe het nekje op het lijfje moest en het hoofdje daar weer op. Maar... hé, onze jongste is er zo blij mee! en daar doe je het voor.

Verder had ik laatst zin in een klein projectje. Aangezien mijn man heerlijk op de Caraïben zit; in Puerto Rico, voor zijn werk, was ik in summerstyle.
Barbie moest er aan geloven: Een zomerjurkje  met zonnehoedje. Naar eigen idee en patroon gehaakt. 


En als laatste haakte ik deze week: Emmy de regenboogbeer:


op facebookgroepen wordt wel eens de vraag gesteld, waar halen mensen 
de tijd vandaan om zoveel te haken. Ik proef daar een beetje jaloezie in. En de vraag stoort me ook wel... Ik ben namelijk ook iemand die ook heel veel haakt.
En ja, soms voel ik me dan schuldig:
zou ik meer moeten poetsen en opruimen? Zou ik meer met mijn kinderen moeten doen? 
zou ik meer... meer... meer...
Waar haal ik de tijd vandaan met 4 kinderen? En een man die een drukke baan heeft en soms dus ook een (dikke) week weg moet?
Tja, ik weet het eigenlijk niet. Ik haak best veel maar het is voor mij ook broodnodig, ik haal er een stuk rust uit die ik keihard nodig heb. Als ik me niet kan ontspannen, lukt het beter nadat ik een poosje gehaakt heb.
Daar komt bij dat ik blijkbaar snel werk, en... het is voor een deel mijn werk, ik maak in opdracht, verkoop via de webwinkel, sta op marktjes en geef workshops...
Tja... 

nou ja, dat is een heel verhaal.
Soms heb ik het gevoel dat ik me moet verantwoorden. Wil je het niet lezen? Lees het lekker niet ;-) 
Ik ben het kwijt.
edit: dit is niet  bedoeld om mensen af te schrikken die gewoon zeggen, of mailen: wat heb je weer veel gemaakt of iets in die trant, ik ga er gewoon vanuit dat dat niet negatief bedoeld is, dat zeg ik zelf ook wel eens in een reactie en dat  bedoel ik dan positief, het gaat me echt om die opmerking: waar haal je de tijd vandaan???Alsof een ander over (de tijd van )de ander kan oordelen. 

6 opmerkingen:

  1. Veel mensen haken met een goede reden (werk, ziekte, stress,...). Ik volg veel blogs en ken van veel mensen hun redenen. Fijn om die mensen een steuntje in de rug te kunnen geven. Het haken is voor sommige mensen echt heel belangrijk om een fijn leven te hebben, om het leven vol te kunnen houden.

    Helaas werkt Faacebook voor veel mensen vluchtiger. Het lijkt of daar minder begrip voor anderen is en er zonder kennis van zaken negatief op anderen gereageerd mag worden. Vooral vanuit hun eigen IK.
    Ik heb mijn Facebook-account een poosje geleden gestopt: heerlijk. Ik kan het je aanraden.
    Blijf gewoon dat doen wat je fijn vindt en waar je wat mee verdient.
    Knap dat je dit allemaal vooor elkaar krijgt in jouw drukke leven.
    Petje af.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trek je er niets van aan van wat een ander zegt.Je moet doen waar jij je goed mee voelt en iemand moet iemand anders zijn rekening maken .Er zijn er misschien bij die jaloers zijn omdat ze zelf niet kunnen haken ,doe gewoon verder zoals je bezig bent , je haakwerken zijn prachtig en je verdient ermee CHAPEAU groetjes van een hevige handwerkster groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die vraag zie ik ook weleens "langskomen" en dan denk ik..."maakt het wat uit?"
    Huis is schoon, boodschappen zijn gedaan, kids lopen er goed bij (niet de goede bewoording, maar je snapt me wel)
    Óók ik haak veel, omdat het ontspant, omdat het kan, omdat het leuk is!...en niet onbelangrijk, je maakt er ook nog eens mensen blij mee!!
    Daarnaast ben ik (ook) een snelle haker, waardoor het ook nog eens lijkt dat je héle dagen zit te haken ;)
    Ik zou zeggen, ga lekker zo door en trek je er niks van aan!

    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Staycation Eindelijk is het ook hier in het noorden vakantie. De kinderen hebben allemaal afscheid genomen. Oudste heeft een mooie musica...

Labels

aap (3) aardbeien (1) alles in één (1) appelkoeken (1) aquarel (1) armbandjes (1) Avondvierdaagse (3) avondvierdaagsecadeautjes (1) babybooties (1) babycape (1) babydeken (5) Babykleertjes (21) babyknuffel (3) babymutsje (20) babyschoentjes (14) babyshirt (1) babysjaal (1) babyvestje (2) bakken (3) bandana (1) barbie kleertjes (1) barefoot sandals (2) basisschool (1) baykleertjes (1) beertje (1) beloning (1) Bieb (1) Bladerdeeg (1) bladwijzers maken (1) bloemensjaal (1) bloempotje gehaakt (1) Bo en Bonnie (2) boeken (2) borduren op canvas (1) bos (1) boxkleed (1) boxzak (1) brocante (2) broches (2) brood bakken (3) broodtaart (1) budgetteren (2) cadeau (1) cadeau juf (3) cadeautje (21) CAL 2014 (14) cars auto (1) cirkeltuniek (1) col (2) colsjaal (4) conservenblikjes versieren (2) consuminderen (3) dolfijn (2) dolfijn in ring. (1) doodle (2) draadster (1) driehoeksjaal (1) droedels tekenen (1) duizendschoon (1) earlybirdje (1) ecostand (1) energie besparen (1) enveloppen maken (1) eten uit de tuin (1) etui (1) flessen (1) food (3) Forever Friends Beertje (3) Garen (1) geen voedselverspilling (2) gehaakt (1) gehaakt babysetje (4) gehaakt etui (1) gehaakt haarbandje voor baby (1) gehaakt hartje (9) gehaakt jurkje (1) gehaakt konijn (2) gehaakt konijntje (5) gehaakt paardje (1) gehaakt pauwtje (1) gehaakt petje (1) gehaakt rokje (3) gehaakt theepotje (4) gehaakt uiltje (6) gehaakte aardbei (2) gehaakte beer (2) gehaakte bloemetjes (19) gehaakte deken (9) Gehaakte giraffe (4) gehaakte kat (2) gehaakte knuffel (23) Gehaakte muis (7) gehaakte muts (8) gehaakte papegaai (2) gehaakte sjaal (3) gehaakte tas (3) gehaakte uil (2) gehaakte vingerpoppetjes (2) gehaakte vlinder (6) gesso (1) give away (3) glaswerk (1) glazen fles. (1) glazen flesje (1) granny haken (3) gratis patroon (6) gratis patroon gehaakte deken (1) gratis patroon kerstster (1) gratis patroon tasje (1) grijs (1) gymtas (1) haak maar in (1) haakpatroon knuffel (2) haakpatroon papegaai (1) haakworkshop kinderen (2) haarbandje (1) haarbandjes (3) haarelastiekjes (7) haarfrutsel (1) haarknipjes (6) haken (13) haken en kleur (1) Handletteren (5) Handwriting. (3) hangers (2) hartige taart (1) hartjes (3) hello kitty (4) herfst (1) Hillany horse (1) Home sweet home (1) homemade (1) hoodie (1) huishoudtips (1) huzarensalade (1) Ijsjes maken (1) kaarten maken (1) kaartjes maken (1) kant haken (1) Karolus kat (1) kat (1) katia bulky cotton (1) kawaii (1) kerst (8) kerstklokjes (2) kerstkrans (2) kerstmarkt (2) ketting (1) kikker (1) kindercursus haken. (2) kinderen (3) kinderfeestje thuis (2) kinderkamer mobiel (3) kinderkleding (11) kinderkleren bloes (5) kinderkleren broek (11) kinderkleren jurk (19) kinderkleren rok (9) kinderkleren shirt (8) kinderkleren tuniek (6) kinderkleren vest (3) kindermuts (1) kira kangaroo (1) kleding herstellen (1) kleuren (1) kliekjes (1) knikkerzak (2) knipbeugeltjes (1) knipmode (1) knuffel (5) knuffeldoekje (2) knuffeleendje (1) knuffelgirafje (5) knuffeltje (3) koken (2) kokosmakronen (1) kraamcadeautje (44) kralen (1) krans (2) krijtbord schrijven (1) Kringloopgeluk (2) Krissie gehaakte pop (1) kroningsbroches (1) kruikenzak (1) kussen (3) labels (2) labels maken (2) ladies night (1) lalaylala jr (1) lalylala (3) lalylala jr (2) lange lijs. (2) lavendel (1) lekker lezen (1) letters-en-lijnen (1) Lizzy (1) lossen en vasten CAL (4) lowbudget (5) luiertaart (3) lunch (2) lupo (1) madeliefjes (1) madeliefjeskrans (1) makkelijk en gezond koken (1) mandensteek (1) marktkraam (5) Marktplaats (1) mason jar (6) maxicosi wikkeldeken (1) mini lalylala (2) minimaliseren (3) minionmuts (1) mochila bag (2) mochilla techniek (1) muis (3) muisje Joep (7) muts (1) muziekdoosje (10) my little pony (1) naaien (11) nasischijven (1) no spend challenge (4) notitieblokomslaghoes (1) omslagdoek (3) onderzetters (4) opkikkerpotje (1) opkikkertje (1) Opruimen (2) panda (1) pasen (1) patroon babymutsje (1) patroon babyvestje (1) patroon dolfijn (3) patroon eierdopje (1) patroon kerstklokje (1) patroon muis (4) patroon theepotje (2) pennenzakje (1) piepkip (1) piet (1) pindasaus (1) pip-stijl (1) piratenmeisje (1) Pita de muis (3) plannen (2) pompoen (1) poncho (6) poppendeken (1) poppenkleertjes (4) portemonneetjes (3) potloden met bloemetjes (1) Puk (1) Puk kleertjes (1) rainbowloom (1) rammelaar (9) recensie (1) recept (6) recycleren (3) recyleren (1) restjesproject (1) rico baby teddy aran (1) rinkelbal (3) ritstasje (2) rokjes (1) rompertje pimpen (1) satésaus (1) schaaltje (1) schaatsen (1) scheepjes Roma big (1) scheepjes sammy (1) scheepjes stonewashed (2) Scheepjes stonewashed XL (1) schelpen (1) schilderijtjes babykamer (1) schooltas (4) schoudertas (4) sfeerlichtje (11) sinterklaas (1) sjaal (4) sjaaltje (2) sjawl (3) sleutelhanger (20) sleutelhanger DIY (4) sleutelhanger met naam (6) sleutelhangers (2) slinger (3) snoeppotjes (2) Snuf (1) Snuf konijn (12) softpastelkrijt (1) Sparen (1) speenkoord (2) spijkerrok (1) spinazie (1) spinazietaart (1) spinnenweb (1) stempels snijden (2) stersteek (1) stiftenrol (1) stip en haak (2) stofopruiming (1) string art (1) stroomverbruik (1) swap (3) taart bakken (1) tablethoes (3) tas (5) tashanger (1) tasje (9) teckeltje sam (4) teckeltje Sam. (2) tekenen (4) telefoonhoesje (3) theecadeau (2) theepotje (1) theepotje gehaakt (1) tissueboxhoes (1) to do lijstjes (1) toilettasje (1) traktatie (4) tricot rok. (1) truitje (1) Tuin (1) tuingeluk (2) tussendoortje (1) Tutdoekje (1) tutorial (2) tutorial van coaster naar granny (1) two tone sjaal. (1) Uiltje (1) UWYH (1) vaas (1) vaasje van koffiemelkflesje (1) vakantie (2) vazen (1) verhuisplannen (1) verkleedkleren (2) verkopen (1) verschoonmatje (1) vest (1) vingerpoppetjes (1) vintage potjes (1) vleesspiesjes (1) vloerkleed (1) vogelhuisje (4) vogeltje (8) vogelvoer (1) voorjaarstak (1) voorraad (1) vwbus (1) Wagenspanner (1) wantjes (1) wasmachine (1) waterverf (1) webwinkel (2) weekend (1) weekmenu (2) weggevertje (2) wintertafereeltje (1) woondecoratie (1) workshop haken (2) workshop handletteren (1) workshop kerstversiering (1) yoghurt (1) youtube (1) zeemeermin (1) zentangle (1) zigzagdeken (1) zomers haken (4) zonnehoedje (1) zonnehoedjes (1) zwart wit (1)