vrijdag 3 juli 2015

Zomers haken deel 1: Barefoot sandal

Hier is 'ie dan... deel één van zomers haken.
Het patroon van de Barefoot Sandal

Barefoot Sandal                                                                                                                                      

Gehaakt met catania 114 cyclaam.  en haaknaald 2,5
Gebruikte steken en afkortingen:
Lossen (l)
Vasten (v)
Halve vasten (hv)
Stokjes (st)

4 l, sluit met een hv tot een ring

1=>   12 st in de ring

2 =>   5l (1e st + 2 l) st in dezelfde steek. 1steek overslaan, *1st 2l 1st in de volgende, 1 steek overslaan * Herhaal * - * totdat je rond bent. (Je hebt nu 6 V steken)

3 =>    5st om de lossenbogen, 1 hv tussen de 2 volgende st.  herhaal dit totdat je rond rond bent, eindig met een hv. (je hebt nu 6 bloemblaadjes)

4=>     ga met hv naar het 3e stokje van het 1e bloemblaadje. *Haak nu 8l, hv op het 3e stokje van het volgende bloemblaadje. * Herhaal * - *  nog 5 keer. sluit met hv op het 3e stokje van het eerste bloemblaadje. 

5 =>    3l+8 st om de 1e lossenboog, 9 st om de 2e lossenboog, 5l, 9 st om de 3e lossenboog, 9 st om de 4e lossenboog, 5l, 9st om de 5e lossenboog, 9 st om de 6e lossenboog, 5 l, sluit met hv in de 3e l van de eerste 3 l van deze ronde. 

6 =>    *3l, 1 steek van de vorige toer overslaan, hv in de volgende*, ga zo door tot je bij de eerste lossenboog bent. Haak hierin 3v, 20l, 3v, (dit is voor om de teen). Herhaal nu *-* tot de volgende lossenboog, haak hierin 5 v, herhaal * - * tot de volgende lossenboog, haak hierin 5 v, en sluit met een hv in de 1e losse van deze ronde.

Hecht de draad af en werk hem weg. 

7 =>    Hecht in één van de achterste lossenbogen een nieuwe draad aan. Haak 150 v en hecht af, doe dit ook  in de andere lossenboog.

Haak er nog één en veel draagplezier.

ENJOY SUMMER

dit patroon is eigendom van Bonjoli.
Als u het patroon gebruikt en uw barefootsandal op internet laat zien, vermeld dan aub, waar het patroon vandaan komt.







2 opmerkingen:

  1. Heel gezellig om te dragen in deze warme zomerse dagen ...
    Bedankt om het patroon te delen ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Valerie.
      Jij ook een fijn weekend

      Verwijderen