vrijdag 30 juni 2017

marktplaats belevenissen.




Zijwieltjes

Ze zouden opgehaald worden. Prima vond ik. Dan heb je ook dat gedoe met verpakken en verzenden niet.
Maar sinds deze wieltjes denk ik daar wel een beetje anders over.
Ik kreeg een woensdag een berichtje van iemand die ze wilde ophalen.
Ik ze kom halen om 1400 uur
  Ik heb liever dat iemand ff vraagt of het past. Maar ik had niks anders gepland dus ging ik akkoord.
Kinderen om 12.15 uit school gehaald, speelafspraakjes geregeld en alleen onze oudste was thuis.  Ze kon wel een verwenmomentje gebruiken dus besloot ik ff snel croissantje te halen bij de jumbo. Geen telefoon mee. Gewoon even snel een boodschapje.
Oudste dochter is 12 zij was dus alleen thuis.
Mijn telefoon lag aan de oplader. 
Toen ik na een klein kwartiertje thuis kwam, kwam onze dochter naar me toe. 
Er was iemand aan de deur voor de zijwieltjes en zij (dochter) kon ze niet vinden. 
We wonen in een rijtjeshuis. Dochter was naar achter gelopen, naar mij en de voordeur stond open. Ik liep de tuin in en ZAG EEN VREEMDE VROUW IN MIJN KAMER. ZE LIEP GEWOON DOOR NAAR DE TUIN, ALSOF ZE DAGELIJKS OP BEZOEK KWAM
'Mijn buurvrouw kon eerder met mij mee.  Jij had geen telefoon mee' zei ze licht verwijtend. 
Ik stond perplex.  Wat deed dat mens in mijn huis?!
Ik ben beleefd gebleven  en heb haar de zijwieltjes meegegeven. Dochterlief wist niet waar ze lagen. De mevrouw had zelf ook maar ff mee helpen zoeken en in dozen en tassen gekeken. Dochter voelde zich hier niet fijn bij. 
De mevrouw had niet gepast en ik had het wisselgeld bij mij in de portemonnee. 

Later zag ik op mijn telefoon dat ze idd een  berichtje gestuurd had met: 
Wij komen nu
Nou ja zeg. 

Gelukkig is er verder niets gebeurd maar wel vonden het wel heel vervelend.
Mijn leerpunten? 
Altijd telefoon mee en geluid en Internet aan. (Maar wat als je alleen gebruik maakt van de WIFI thuis?
Mij idee is: als er op een berichtje niet gereageerd wordt dan hou je je aan de eerste 'afspraak'. 
Dochter maar geen deur meer laten openen als ik niet thuis ben. 
Toen ze jonger was hadden we die afspraak ook. Maar ze is zo groot, en ik had geen mensen aan de deur verwacht in de tijd dat ik weg was.
En alles zichtbaar klaarleggen. Ik weet precies waar de spullen liggen maar de rest van ons gezin dus niet ☺
Gelukkig hebben we meer leuke en normale ervaringen hiermee. 

Wat dat betreft is het wel iets meer een klusje om de spulletjes in te pakken en te verzenden  maar verder heb je er dan ook geen gedoe mee. 
Wat zijn jullie marktplaats ervaringen, en hebben jullie nog tips?


9 opmerkingen:

  1. Dat klinkt wel erg brutaal en aanmatigend zeg. Geen prettige ervaring inderdaad. Er lopen bijzondere mensen rond zullen we maar zeggen...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verhandelen zonder op te sturen is altijd spannend afwachten ...
    Komen ze niet of wel en hoe verloopt het dan ...
    Ik woon in een flat en ga altijd naar beneden ...
    Het vertrouwen in de mens staat op een laag pitje ...
    Je weet nooit met mensen die je niet kent ...
    Gelukkig in jouw geval eind goed al goed ...
    Fijne vrijdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo jammer dat je vertrouwen in de mensen op een laag pitje staat. Ik ben daar wel eens te naïef in. Helaas is het nodig om voorzichtig te zijn. Ben wel blij dat het goed afgelopen in. Maar een leermoment was het zeker.

      Verwijderen
  3. Ik vind dat bijzonder onbeleefd. Kids hier zijn nog klein en ik heb weleens dat manlief bijv. thuis is en ik tegen hem zeg 'het tasje staat bij de deur'. Dan hoeft hij niet te zoeken. kHeb weleens een boekendoos gehad waarvan iemand netjes vroeg 'mag ik er even in kijken of ik er nog meer tussen zie?' Ik heb gezegd dat dat kon maar dat er een aantal tussen zaten die verkocht waren. Hij haalde er wat uit en ik zei van een aantal dat ze verkocht waren dus die legde hij terug en hij nam de anderen mee. Meestal probeer ik het bij de deur af te handelen, soms nodig ik mensen binnen. En toen ik laatst onverwachts weg moest en ik iets verkocht had voor een euro, stuurde ik snel een berichtje naar de dame in kwestie met de vraag of ze het geld in de brievenbus wilde doen. Tasje hing ik aan de deur. Ging prima...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig zijn er ook nog heel veel mensen waar het wel goed bij gaat. anders was ik al echt gestopt met verkopen via MP. Het merendeel is leuk en gaat goed.
      ik vind het vaak erg leuk om iemand weer blij te maken met iets wat ik zelf niet meer nodig heb.

      Verwijderen
  4. Je hebt er af en toe figuren bij... Ik vind ook: duidelijk afspreken, vragen of iets kan en als je geen reactie krijgt bij de oorspronkelijke afspraak houden. En ik heb altijd de deur op slot, dus je loopt gelukkig ook niet zomaar binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De deur gaat hier ook weer op de knip als de kids thuis zijn. achterdeur kunnen ze dan wel uit. en als er vreemde figuren voor de deur staan kunnen ze die ook op de knip doen. Ik heb hier echt van geleerd.

      Verwijderen
  5. dacht even dat het ogen waren hahahaha ik zou er een groot gehaakt gezicht om maken! tja niet iedereen is hetzelfde.. ik gebruik ook alleen wifi , maar neem mijn telefoon wel altijd mee in de tas, je kan immers dan nog steeds gewoon gebeld worden!! en dat de dame in dozen en tassen ging neuzen of de wieltjes daar lagen is te erg...beter had ze even gewaqcht tot je thuis kwam.. verder ben ik ook van mening dat je niet te wantrouwend tegenover mensen moet zijn hoor.. de meesten zijn niet kwaad!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik al mensen af laat halen, vraag ik ze van tevoren per bank te betalen. Geeft iig meer garantie dat ze ook echt komen. En idd dan kan het niet dezelfde dag opgehaald worden...tja ik ben tenslotte w.ehkamp niet..

    BeantwoordenVerwijderen

Deze blog bevat affiliatie en reclame links.

Nog steeds ben ik met de inrichting van ons huis bezig.  Ik wil graag meer groen. En dan graag in de vorm van planten. Het blijft een beetj...

Labels

aap (3) aardbeien (1) alles in één (1) appelkoeken (1) aquarel (1) armbandjes (1) Avondvierdaagse (3) avondvierdaagsecadeautjes (1) babybooties (1) babycape (1) babydeken (5) Babykleertjes (21) babyknuffel (3) babymutsje (20) babyschoentjes (14) babyshirt (1) babysjaal (1) babyvestje (2) bakken (3) bandana (1) barbie kleertjes (1) barefoot sandals (2) basisschool (1) baykleertjes (1) beertje (1) beloning (1) Bieb (1) binnenspelen (1) Bladerdeeg (2) bladwijzers maken (1) bloemen (1) bloemensjaal (1) bloempotje gehaakt (1) Bo en Bonnie (2) boeken (3) borduren op canvas (1) bos (1) boxkleed (1) boxzak (1) brocante (2) broches (2) brood bakken (3) broodtaart (1) budgetteren (3) cadeau (1) cadeau juf (3) cadeautje (21) CAL 2014 (14) cars auto (1) cirkeltuniek (1) col (2) colsjaal (4) conservenblikjes versieren (2) consuminderen (3) Coolblue (1) DIY (2) dolfijn (2) dolfijn in ring. (1) doodle (2) draadster (1) driehoeksjaal (1) droedels tekenen (1) duizendschoon (1) earlybirdje (1) ecostand (1) energie besparen (1) energieverbruik (1) enveloppen maken (1) eten uit de tuin (1) etui (1) family fun (1) flessen (1) food (3) Forever Friends Beertje (3) Garen (1) geen voedselverspilling (2) gehaakt (1) gehaakt babysetje (4) gehaakt etui (1) gehaakt haarbandje voor baby (1) gehaakt hartje (9) gehaakt jurkje (1) gehaakt konijn (2) gehaakt konijntje (5) gehaakt paardje (1) gehaakt pauwtje (1) gehaakt petje (1) gehaakt rokje (3) gehaakt theepotje (4) gehaakt uiltje (6) gehaakte aardbei (2) gehaakte beer (2) gehaakte bloemetjes (19) gehaakte deken (9) Gehaakte giraffe (4) gehaakte kat (2) gehaakte knuffel (23) Gehaakte muis (7) gehaakte muts (8) gehaakte papegaai (2) gehaakte sjaal (3) gehaakte tas (3) gehaakte uil (2) gehaakte vingerpoppetjes (2) gehaakte vlinder (6) gesso (1) give away (3) glaswerk (1) glazen fles. (1) glazen flesje (1) gordijn (1) granny haken (3) gratis patroon (6) gratis patroon gehaakte deken (1) gratis patroon kerstster (1) gratis patroon tasje (1) grijs (1) gymtas (1) haak maar in (1) haakpatroon knuffel (2) haakpatroon papegaai (1) haakworkshop kinderen (2) haarbandje (1) haarbandjes (3) haarelastiekjes (7) haarfrutsel (1) haarknipjes (6) haken (13) haken en kleur (1) Handletteren (5) Handwriting. (3) hangers (2) hartige taart (1) hartjes (3) hello kitty (4) herfst (1) hergebruik (1) Hillany horse (1) Home sweet home (1) homemade (1) hoodie (1) huishoudtips (1) huzarensalade (1) Ijsjes maken (1) inrichting (1) kaarten maken (1) kaartjes maken (1) kant haken (1) kapla (1) Karolus kat (1) kat (1) katia bulky cotton (1) kawaii (1) kerst (8) kerstklokjes (2) kerstkrans (2) kerstmarkt (2) ketting (1) kikker (1) kindercursus haken. (2) kinderen (5) kinderfeestje thuis (2) kinderkamer mobiel (3) kinderkleding (11) kinderkleren bloes (5) kinderkleren broek (11) kinderkleren jurk (19) kinderkleren rok (9) kinderkleren shirt (8) kinderkleren tuniek (6) kinderkleren vest (3) kindermuts (1) kira kangaroo (1) kleding herstellen (1) kleuren (1) kliekjes (1) knikkerzak (2) knipbeugeltjes (1) knipmode (1) knuffel (5) knuffeldoekje (2) knuffeleendje (1) knuffelgirafje (5) knuffeltje (3) koken (2) kokosmakronen (1) kraamcadeautje (44) kralen (1) krans (2) krijtbord schrijven (1) Kringloopgeluk (3) Krissie gehaakte pop (1) kroningsbroches (1) kruikenzak (1) kussen (3) kussen maken (1) labels (2) labels maken (2) ladies night (1) lalaylala jr (1) lalylala (3) lalylala jr (2) lange lijs. (2) lavendel (1) lavendel stekken (1) lekker lezen (2) letters-en-lijnen (1) Lizzy (1) lossen en vasten CAL (4) lowbudget (6) luiertaart (3) lunch (2) lupo (1) madeliefjes (1) madeliefjeskrans (1) makkelijk en gezond koken (1) mandensteek (1) marktkraam (5) Marktplaats (2) mason jar (6) maxicosi wikkeldeken (1) mini lalylala (2) minimaliseren (3) minionmuts (1) mochila bag (2) mochilla techniek (1) muis (3) muisje Joep (7) muts (1) muurverf (1) muziekdoosje (10) my little pony (1) naaien (11) nasischijven (1) no spend challenge (6) notitieblokomslaghoes (1) omslagdoek (3) onderzetters (4) ontspanning (1) opkikkerpotje (1) opkikkertje (1) Opruimen (2) ovengerecht (1) panda (1) pasen (1) patroon babymutsje (1) patroon babyvestje (1) patroon dolfijn (3) patroon eierdopje (1) patroon kerstklokje (1) patroon muis (4) patroon theepotje (2) pennenzakje (1) piepkip (1) piet (1) pindasaus (1) pip-stijl (1) piratenmeisje (1) Pita de muis (3) pizza maken (1) plannen (2) Planten (1) pompoen (1) poncho (6) poppendeken (1) poppenkleertjes (4) portemonneetjes (3) potloden met bloemetjes (1) Praxis (1) Puk (1) Puk kleertjes (1) rainbowloom (1) rammelaar (9) recensie (1) recept (7) recept boterkoek (1) recycle (2) recycleren (3) recyleren (1) restjesproject (1) rico baby teddy aran (1) rinkelbal (3) ritstasje (2) rokjes (1) rompertje pimpen (1) rozen stekken (1) satésaus (1) Sausen (1) schaaltje (1) schaatsen (1) scheepjes Roma big (1) scheepjes sammy (1) scheepjes stonewashed (2) Scheepjes stonewashed XL (1) schelpen (1) schilderijtjes babykamer (1) schooltas (4) schoudertas (4) service (1) sfeerlichtje (11) sinterklaas (1) sjaal (4) sjaaltje (2) sjawl (3) sleutelhanger (20) sleutelhanger DIY (4) sleutelhanger met naam (6) sleutelhangers (2) slinger (3) snoeppotjes (2) Snuf (1) Snuf konijn (12) softpastelkrijt (1) Sparen (1) speenkoord (2) spijkerrok (1) spinazie (1) spinazietaart (2) spinnenweb (1) stekken (1) stempels snijden (2) stersteek (1) stiftenrol (1) stip en haak (2) stoelkussen (1) stofopruiming (1) string art (1) stroomverbruik (1) swap (3) taart bakken (1) tablethoes (3) tas (5) tashanger (1) tasje (9) teckeltje sam (4) teckeltje Sam. (2) tekenen (4) telefoonhoesje (3) theecadeau (2) theepotje (1) theepotje gehaakt (1) thuisbezorgd (1) tissueboxhoes (1) to do lijstjes (1) toilettasje (1) traktatie (4) tricot rok. (1) truitje (1) Tuin (1) tuingeluk (2) tussendoortje (1) Tutdoekje (1) tutorial (2) tutorial van coaster naar granny (1) two tone sjaal. (1) Uiltje (1) UWYH (1) vaas (1) vaasje van koffiemelkflesje (1) vakantie (6) vazen (1) verhuisplannen (1) Verhuizen (1) verkleedkleren (2) verkopen (1) verschoonmatje (1) vest (1) vingerpoppetjes (1) vintage potjes (1) vleesspiesjes (1) vloerkleed (1) vogelhuisje (4) vogeltje (8) vogelvoer (1) voorjaarstak (1) voorraad (1) vrieskist (1) vwbus (1) Wagenspanner (1) wantjes (1) wasmachine (1) waterverf (1) webwinkel (2) weekend (1) weekmenu (3) weggevertje (2) wintertafereeltje (1) woondecoratie (1) workshop haken (2) workshop handletteren (1) workshop kerstversiering (1) yoghurt (1) youtube (1) zeemeermin (1) zentangle (1) zigzagdeken (1) zomers haken (4) Zonneenergie (1) zonnehoedje (1) zonnehoedjes (1) zonnepanelen (1) zwart wit (1)