vrijdag 28 januari 2011

Babykleertjes

In april sta ik op een kraammarkt. Hiervoor heb ik alvast een setje meisjeskleertjes gemaakt. Ze zijn gemaakt van Nickyvelours en tricot.
Het eerste setje is een truitje en broekje maat 50/56 uit de zwergenverpackung van Farbenmix. Heel simpel om te maken maar het staat wel heel leuk vind ik. De vlinder op het shirtje heb ik met textielverf er op aangebracht. Van het shirtje is alleen de capuchon gevoerd. Het broekje is gemaakt van nicky velours. Heerlijk zacht en soepel. Ideaal voor kleine babymeisjes.

In Ottobre 1/2010 staat deze overgooier. Ik heb hem ook weer gemaakt van nicky velours. In maat 62. Onderaan het jurkje is een bandje met lichtroze ruitjes aangebracht.
En om het restje nicky velours op te maken heb ik deze bodywarmer gemaakt. Die staat in de nieuwste ottobre (1/2011) en is ook gemaakt in maat 62. Hij is volledig gevoerd met lichtroze tricot (Dezelfde als het boordbandje). In de ottobre stond dit patroon met een rits maar mijn ervaring is dat een rits voor kleine baby'tjes niet fijn is omdat hun hoofdje nog zo dicht op het lijfje staat. Dus heb ik aan de midvoornaad 2 cm aan geknipt en er drukknoopjes doorgeslagen.
Dat ging helemaal goed tot het laatste drukknoopje. Die kreeg ik er niet netjes in. Gelukkig kon ik hem er nog goed uit peuteren en er een nieuwe inslaan. Het lijkt mij een heerlijk bodywarmertje voor de minder warme zomerdagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

opruimen.

Haha wat een rare foto. Dit zijn 2 zijwieltjes voor een 12 inch fietsje. Wij gebruiken ze niet meer. Ze staan op  marktplaats Een goed...

Labels