zaterdag 11 juni 2011

poppenkleertjes

De dochter van vrienden (ook wel vriendinnetje van onze dochter :-) Is maandag jarig. Ze wilde graag poppenkleertjes. Daarom heb ik twee setjes voor haar gemaakt uit burda creativ 7904. Voor beide setjes heb ik de zelfde basispatroontjes gebruikt en daar wat op aangepast.
Het bovenste bloesje is van katoen gemaakt met onderin de mouwtjes een stukje elastiek.
Het onderste truitje is gemaakt van tricot met een katoenen roezel. Ze sluiten met klittenband op de rug.
Met dank aan mijn zusje voor de oude spijkerbroek die voor dit doel is verknipt, een restje tricot en een paar restjes katoen. Qua materiaal kost het niks, maar het viel me wel tegen hoe lang je toch nog met een setje bezig bent. Ach, nu is het klaar en ik ben dik tevreden met het resultaat. Hopelijk het meisje ook.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke setje. Ik vind ze heel erg mooi geworden. Het meisje voor wie ze bedoeld zijn, zal er ongetwijfeld ook heel blij mee zijn.

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie poppenkleertjes!!! goed gewerkt..

    BeantwoordenVerwijderen

opruimen.

Haha wat een rare foto. Dit zijn 2 zijwieltjes voor een 12 inch fietsje. Wij gebruiken ze niet meer. Ze staan op  marktplaats Een goed...

Labels