woensdag 16 mei 2012

Annelie haar eerste spijkerjas

Patroontje is weer van de zwergenverpackung van farbenmix. Maatje 62/68 Ik had nog een heel klein restje spijkerstof en kon dit jasje er net uit knippen. Helaas kon ik nu niet doen wat ik graag wilde namelijk het voorpand in 2en knippen en tussen bovenpas en onderpas een paspeltje tussenuit stikken. Daarom heb ik andere zakjes gebruikt iets meisjesachtiger dan het patroontje. De zakjes zijn gesmockt en ook in de capuchon zit een stukje smockwerk. Het hertje en de bloemetjes van de achterkant komen uit een oude ottobre. Op de foto niet goed te zien maar de voering, het hertje en de bloemetjes zijn van een fijne rode ruitjesstof die ik ooit voor een ander project bestelde maar daar niet goed voor was.

4 opmerkingen:

  1. Wat een schattig jasje heb je gemaakt!

    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel lief meisjesjasje, van spijkerstof maar toch meisjesachting. Mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen