zaterdag 11 januari 2014

zachte beertjes

Op m'n speurtocht naar knuffelcadeautjes kwam ik op pinterest veel berenfoto's tegen
Ik werd verliefd. Het leek me leuk om zelf aan de slag te gaan met een beertje. Ik wilde graag een schattig klein maar zacht beertje.
Zelf een patroontje bedacht en dit is het geworden:
Het witte beertje met het rode strikje maakte ik het eerst. Gehaakt met het acrylgaren van de Zeeman en haaknaald 3. Het is een lekker zacht en schattig beertje geworden.
Van het garen waar ik het kussen van maakte had ik ook nog bijna een hele bol over daar haakte ik het bruine beertje over. Ik werd steeds verliefder op het patroon daarom haakte ik nog een wit beertje met een blauw strikje. Zo leuk. Zo simpel maar je kunt er zo leuk mee varieren.
Het bruine beertje heeft een kanten strikje om z'n hals.
De witte beertjes zijn +- 13 cm hoog en de bruine = 17 cm groot.

2 opmerkingen:

  1. Wat een dotjes! Ik vind vooral de witte met rood strikje leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk patroontje heb je weer gemaakt! Joep is hier nog steeds favoriet hoor. :-)
    Ik heb zóveel beertjes gehaakt, toen ik begon met amigurumi haken, zo leuk om te doen! Dat kleine borduurseltje op de buik van de grotere beer staat ook zo leuk!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen