zondag 1 juni 2014

lang weekend, CAL, loomen, bakken

Dat was een heerlijk lang weekend. Zelfs manlief was vrijdag vrij.
Allereerst maakte ik donderdagavond 2 sleutelhangers. Eén voor een vriendinnetje van onze oudste dochter, en één voor een vriendinnetje van onze 2e dochter.
Ik blijf dat een leuk werkje vinden.
Vrijdag en zaterdag is manlief druk geweest in de tuin. We pakken de hele voortuin aan.
Grote chaos nog op deze foto maar het was nog veel erger. Het zigzag lopende paadje heeft hij recht getrokken, een terrasje gelegd onder het keukenraam en de borderranden geplaatst.Ik ben trots op hem.
De kids en ik vermaakten ons met andere bezigheden. Ik ben bezig met een leuke opdracht, die ik later laat zien. Voor de meiden nog een rainbowloom gekocht. We hadden al een rekje maar nu kunnen ze samen.
Oudste vind het lastig, tweede dochter maakte vandaag een uiltje (met een beetje hulp van mij):
Oudste dochter is graag in de keuken te vinden (niet om af te wassen :-))
Ze helpt graag met bakken en koken. Sinds groep 3 heeft ze al een vriendje, die nu al 2 jaar geleden verhuisd is naar de andere kant van de stad, en dus op een andere school zit. Vriendje kreeg een taart van haar:
Het was onze eerste keer om zo met fondant te werken, we vonden het leuk. (en lekker)
Zelf heb ik tussen alle bedrijven door nog wat kunnen haken.
Dat valt me altijd best tegen als iedereen thuis is. Ik ben dan met van alles en nog wat bezig, ren van hot naar daar, en kom nergens echt aan toe, vind zeker niet de rust om te haken.
De laatste toeren van week 16 van mijn deken haakte ik vanmiddag.
En gisteravond een leuk sfeerlichtje voor in de tuin.

4 opmerkingen:

  1. Je CAL en je sfeerlichtje zijn erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dingen komen hier langs! En dat allemaal in één weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk weekend gehad lees ik. Lieve groetjes tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat grappig het uiltje, ik heb 'm ook net op m'n blog gezet, jongste is er helemaal weg van. Het loom-virus is hier helemaal toegeslagen, je hebt wat op je geweten. ;-) Ik ben zelfs nog heen en weer gereden om de spullen voor de workshop op te halen, kon precies tijdens de training van mijn andere dochter. :-)
    Nou, knap van je man, best zwaar werk nog zo in de zon. Mijn man was ook druk in de tuin bezig en schuren en verven van de buitenboel.
    Wat een leuke dingen verder weer, de smiley-hangers zijn zo leuk als weggevertje. En die CAL-deken, ohhh die moet ik toch écht weer eens oppakken. Knap dat je het er allemaal bijdoet, je hebt het ook heel druk!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen