zaterdag 3 oktober 2015

colsjaals

Volgende week zaterdag sta ik op een ladiesnight. Om een beetje voorraad te hebben weer haakte ik gisteren nog ff 2 cols.

Het garen van de bovenste col heb ik gekocht bij modebreien Het is van gb wolle. Modebreien is echt een site om eens te kijken als je haakverslaafd bent. Ze verkoopt prachtige garens in verschillende prijsklassen. Echt heel geschikt voor poncho's, sjaals, mutsen, kleding etc.
De onderste sjaal is gehaakt met Royal dubbeldraads met naald 8. Deze sjaal is gehaakt met stokjes. De heengaande toer in de voorste lus, de teruggaande toer in de achterste lus. Haak een rechte lap van +- 25 X 90 cm. Dan naai je hem vast ( de twee uiteinden in een punt op elkaar leggen en vastnaaien).

1 opmerking:

  1. Ik vind de oudroze col het mooist, met dat bloemetje erbij.
    Bedankt voor de tip over hoe je er zo eentje maakt, ga ik ook eens proberen!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen