donderdag 22 juni 2017

No spend challenge

Al een tijdje lees ik de blogs van Meer Geld Minder Stress. Hier hoort ook een Facebook pagina bij die erg leuk en inspirerend is.
Sjoukje organiseert nu een No Spend Challenge. Een uitdaging om een maand lang geen extra dingen te kopen en zo meer te sparen.
Ik ga de uitdaging aan. En dit is mijn motto:


Omdat we in Augustus gaan verhuizen is het toch leuk om in Juli wat extra geld over te houden.
In mei ben ik begonnen met veel bewuster naar mijn uitgaven te kijken. Hierdoor kwam ik er achter dat mijn valkuil zit in de 'kleine dingen die niet zo duur zijn' elke keer dacht ik: 'Oh, dat is niet duur. Dat is leuk. Dat koop ik' .
Daar ben ik in mei bewuster mee omgegaan. Leuk om te zien dat je dan ineens nog meer overhoudt. Echt een stimulans. Juni liep om verschillende redenen weer anders. Maar hé, leren gaat met vallen en opstaan. Zolang je na het vallen niet blijft liggen kom je verder.
Dus... ik heb van de afgelopen weken  geleerd en ga lekker verder.
Waar ik in mei 1 x per week geld pinde voor de boodschappen deed ik het in juni niet.
Dat eerste werkt voor mij beter. (Dit is natuurlijk pp verschillend) mijn manier is om nu op maandag weekgeld te pinnen. Hier op maandag dan direct de boodschappen van te doen. En een deel te bewaren voor het weekend.
Wel heb ik afgelopen 8 weken de boodschappen bijgehouden.  Elk bonnetje werd overgeschreven in een schrift en ik weet nu precies wat alles normaal kost bij de winkels waar ik kom. 
Nu kan ik een plan maken wat we willen eten per week en ik dus ga  kopen. 
Doordat ik dit gedaan heb zou ik zelfs voorraad kunnen aanleggen van de dingen die niet bederven. Denk ik nog ff over na.  Misschien wel makkelijk in de komende drukke tijd, maar vanwege onze vriesruimte moet ik voor die dingen toch elke week naar de winkel.  Mss iets om even me te wachten tot we ons nieuwe plekje hebben. 
Ben wel benieuwd of jullie dagelijks, wekelijks of maandelijks de boodschappen doen.
Verder ff geen hobbyspul of andere extraatjes kopen. Als we een extra  ijsje willen gaat dat van het weekbudget af (100 pw voor ons zessen)
Dit is voor ons gezin een uitdaging. Wat ik overhoud gaat op de spaar.
Verder ben ik nog steeds aan het minimaliseren.  Soms ruil ik dingen tegen een boodschapje soms verkoop ik via marktplaats.
Ik heb een spaartracker gemaakt. Die hangt hier in de kast en is voor de extra inkomsten: marktplaats, statiegeld, zegelboekjes  en extra werk.
deze tracker en rekening is voor mij alleen voor de extra inkomsten van deze maand.  Wat ik wil besparen  door de no spend challenge komt op een andere rekening. 

Deze gaat tot 200 Euro. 😅of ik het haal in een maand?  Geen idee. Laten we het maar proberen. 

Ik heb iig genoeg ruimte om hem te vullen. 
 Haha. Ik ben benieuwd hoever ik kom.  
Ik ben er van overtuigd dat ik meer bereik als ik hogere doelen stel. Misschien is 100 euro  extra per maand realistischer maar hé waar ligt dan nog de uitdaging? 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deze blog bevat affiliatie en reclame links.

 De zon schijnt, en er bloeien steeds meer bloemen. Ik wordt er zo blij van daar de lente weer komt. De eerste zaaisels voor de tuin staan a...

Labels

aap (3) aardbeien (3) Action (1) activiteiten met kinderen (1) alles in één (1) appelkoeken (1) applicatie maken (1) aquarel (2) armbandjes (1) avocado (1) Avondvierdaagse (3) avondvierdaagsecadeautjes (1) babybooties (1) babycape (1) babydeken (5) Babykleertjes (18) babykleertjes naaien (2) babyknuffel (5) babymutsje (20) babyschoentjes (12) babyshirt (1) babysjaal (1) babysokjes (1) babyvestje (1) bakken (5) basisschool (1) baykleertjes (1) bbm (1) beertje (1) beloning (1) besparen (1) Bieb (1) binnenspelen (1) Bladerdeeg (2) bloembollen (2) bloemen (3) bloemen plukken (2) bloempotje gehaakt (1) Bo en Bonnie (2) boeken (4) boeket (1) borduren op canvas (1) boxkleed (1) bramensap (1) bramensiroop (1) breien (5) brievenbuscadeautje (2) brocante (2) broches (2) brood bakken (4) broodbakmachine (1) broodtaart (1) budgetteren (3) byclaire (1) cadeau (3) cadeau juf (4) cadeau meester (1) cadeautasje (1) cadeautje (24) cadeautje naaien (1) cadeauzakje (1) CAL 2014 (10) cars auto (1) Case of Joy (2) chocolademelk (1) col (2) colsjaal (4) conservenblikjes versieren (2) consuminderen (3) Coolblue (1) damesmuts (1) december (1) decoratie (1) DIY (10) doen met kinderen (1) dolfijn (2) dolfijn in ring. (1) doodle (2) draadster (1) driehoeksjaal (1) droedels tekenen (1) duizendschoon (1) durable sokkenwol (3) durable soqs tweed (2) duurzaam (4) duurzaam leven (3) earlybirdje (1) ecostand (1) eenvoudig ajourpatroon (1) energie besparen (3) energieverbruik (1) eten uit de tuin (8) family fun (1) flessen (1) food (3) Forever Friends Beertje (3) fruit (2) fruit eten (1) fruit kweken in je tuin. (1) fruit uit de tuin (4) fruittuin op een klein stukje (1) Garen (1) gebreide sneakersokken (1) gebreide sokken (5) geen voedselverspilling (2) gehaakt (1) gehaakt babysetje (3) gehaakt haarbandje voor baby (1) gehaakt hartje (9) gehaakt jurkje (1) gehaakt konijn (4) gehaakt konijntje (6) gehaakt paardje (1) gehaakt pauwtje (1) gehaakt petje (1) gehaakt rokje (3) gehaakt theepotje (4) gehaakt uiltje (6) gehaakte aardbei (2) gehaakte beer (2) gehaakte bloemetjes (19) gehaakte deken (7) Gehaakte giraffe (4) gehaakte kat (2) gehaakte kikker (1) gehaakte knuffel (21) gehaakte kroonluchter (1) Gehaakte muis (5) gehaakte muts (8) gehaakte papegaai (2) gehaakte sjaal (3) gehaakte tas (4) gehaakte uil (2) gehaakte vingerpoppetjes (1) gehaakte vlinder (5) geld besparen (1) geocaching (2) gesso (1) gezond tussendoortje (1) gezonde ijsjes (1) gezondheid (1) gift in a jar (1) give away (2) glaswerk (1) glazen fles. (1) glazen flesje (1) glazen pot (1) gordijn (1) granny haken (3) gratis patroon (7) gratis patroon gehaakte deken (1) gratis patroon kerstster (1) gratis patroon tasje (1) grijs (1) groentetuin (4) gymtas (1) haak maar in (1) haakpatroon knuffel (2) haakpatroon papegaai (1) haakworkshop kinderen (2) haarbandje (1) haarbandjes (3) haarelastieken (1) haarelastiekjes (8) haarknipjes (5) haken (15) haken en kleur (1) Handletteren (6) handschoenen breien (1) handwerken (1) Handwriting. (3) hangers (2) hartige taart (1) hartjes (3) hello kitty (4) herfst (1) hergebruik (3) Hillany horse (1) Home sweet home (1) homedeco (1) homemade (3) homemade food (2) homemade gift (2) homemade gifts (2) homestead (1) homesteading (3) hoodie (1) hot chocolate (1) huis en tuin (1) huishoudtips (1) huzarensalade (1) hyacint (1) Ijsjes maken (2) inmaken (2) inrichting (1) insecten (1) insectenhotel (1) insectenhotel inrichten (1) kaarten maken (1) kaartjes maken (2) kaneelbrood (1) kant haken (1) kapla (1) kat (1) katia bulky cotton (1) kawaii (1) kerst (8) kerstballen (1) kerstdecoratie (1) kerstkaarten (1) kerstklokjes (2) kerstkrans (2) kerstkrans van schapenwol (1) kerstmarkt (2) kerstvakantie (1) kerstversiering (1) ketting (1) kikker (1) kindercursus haken. (2) kinderen (3) kinderen koken (1) kinderfeestje thuis (3) kinderkamer mobiel (3) kinderkleding (3) kinderkleren bloes (2) kinderkleren broek (1) kinderkleren jurk (6) kinderkleren naaien (4) kinderkleren rok (3) kinderkleren shirt (2) kinderkleren tuniek (6) kinderkleren vest (1) kindermuts (1) kira kangaroo (1) kleding haken (1) kleding herstellen (1) kleuren (1) kliekjes (1) knikkerzak (2) knipbeugeltjes (1) knittedsocks (1) knuffel (5) knuffeldoekje (1) knuffeldoekje naaien (1) knuffeleendje (1) knuffelgirafje (4) knuffels naaien (1) knuffeltje (3) knuffeltje haken (1) knutselen met kids (1) Koekjes (1) koekjes bakken (1) koffieboontje (2) koffieboontjessteek (3) koken (3) kokosmakronen (1) kraamcadeautje (43) kralen (1) krans (2) krijtbord schrijven (1) Kringloopgeluk (4) Krissie gehaakte pop (1) kroningsbroches (1) kroonluchter (1) kruiden (3) kruidenthee (1) kruikenzak (1) kussen (3) kussen maken (1) labels (2) labels maken (2) ladies night (1) lalaylala jr (1) lalylala (2) lalylala jr (2) lammy yarns (1) lavendel (1) Lazy lace patroon (1) ledlampen (1) lekker lezen (2) letters-en-lijnen (1) lichtkleur (1) lichtwarmte (1) lossen en vasten CAL (4) low budget (3) lowbudget (12) luiertaart (3) lunch (2) lupo (1) madeliefjes (1) madeliefjeskrans (1) makkelijk en gezond koken (3) mandensteek (1) Mangoyoghurtijs (1) marktkraam (5) Marktplaats (1) mason jar (6) maxicosi wikkeldeken (1) me time (1) mini lalylala (1) minimaliseren (2) minionmuts (1) minivaasjes (1) mochila bag (2) moestuin (10) moestuin aanleggen (2) moestuindagboek (3) moestuinieren (3) moestuinoogst (1) muis (2) muisje Joep (4) muts (2) muts breien (1) muts patroon (1) muziekdoosje (10) my krissie beer (1) naaien (2) najaar (1) nasischijven (1) natuur (1) no spend challenge (6) notitieblokomslaghoes (1) omslagdoek (3) onderzetters (4) ontspanning (2) oogst verwerken (1) opal new running (1) opkikkerpotje (1) opkikkertje (2) Opruimen (1) panda (1) papier (1) pasen (1) patensteek (1) patentsteek breien (1) patroon (1) patroon babymutsje (1) patroon babyvestje (1) patroon dolfijn (3) patroon eierdopje (1) patroon kerstklokje (1) patroon muis (1) patroon theepotje (2) pennenzakje (1) Peperkoekhuisje (1) piepkip (1) piet (1) pindasaus (1) pip-stijl (1) Pita de muis (3) pizza maken (2) plannen (2) Planten (1) plukbloemen (1) Plukgeluk (2) pompoen (1) poncho (6) poppendeken (1) poppenkleertjes (2) porselein stippen (1) portemonneetjes (3) potloden met bloemetjes (1) Puk (1) Puk kleertjes (1) rainbowloom (1) rammelaar (9) recensie (1) recept (14) recept boterkoek (1) recept smoothie (1) recept yoghurt maken (2) recycle (4) recycleren (3) recyleren (1) restjesproject (1) review (1) rico baby teddy aran (1) rijk leven (1) rinkelbal (2) ritstasje (1) rokjes (1) rompertje pimpen (1) roze (1) satésaus (1) schaaltje (1) schaatsen (1) Schapenwol (1) scheepjes Roma big (1) scheepjes sammy (1) scheepjes sokkenwol (5) scheepjes stonewashed (2) Scheepjes stonewashed XL (1) schelpen (1) schilderen (1) schilderijtjes babykamer (1) schoencadeautje (1) schooltas (4) schoudertas (4) scrunchie (1) service (1) sfeerlicht (1) sfeerlichtje (11) shadow wrap short row heel (1) short rows (1) sinterklaas (3) sjaal (4) sjaaltje (2) sjawl (3) sleutelhanger (19) sleutelhanger DIY (4) sleutelhanger met naam (6) sleutelhangers (2) slinger (3) slinger van stof (1) smoothie (1) sneakersokken breien (1) snijbloemen (2) snoeppotjes (2) Snuf (2) Snuf konijn (14) softpastelkrijt (1) sok patroon (1) sokken (10) Sokken breien (11) sokken met gaatjes breien (1) sokken stoppen (1) sokkenbreien (1) sokkengaren (2) sokkenwol (6) sokrecept (3) Sparen (1) speenkoord (2) spijkerrok (1) spinazie (1) spinazietaart (1) spinnenweb (1) spruitjes (1) stamppot zoete appeltjes (1) stay at home (1) stempels snijden (2) stersteek (1) stiftenrol (1) stip en haak (3) stoelkussen (1) string art (1) stroomverbruik (1) suikervrije ijsjes (1) swap (3) taart bakken (1) tablethoes (3) tas (4) tashanger (1) tasje (9) teckeltje sam (4) teckeltje Sam. (2) tekenen (2) telefoonhoesje (2) telpatroon (1) theecadeau (3) theepotje (1) theepotje gehaakt (1) Thijm (1) thrummed mittens (1) thuisbezorgd (1) tissueboxhoes (1) to do lijstjes (1) toilettasje (1) traktatie (5) tricot rok. (1) Trui (1) truitje (1) Tuin (3) tuindagboek (2) tuingeluk (2) tuinieren (1) tussendoortje (1) tutorial (3) tutorial van coaster naar granny (1) tweedehands (1) two tone sjaal. (1) Uiltje (1) uit de tuin (1) UWYH (1) vaas (1) vaasje (1) vaasje van koffiemelkflesje (1) vakantie (6) van tuin naar bord (1) vazen (1) Veenhuizen (1) verhuisplannen (1) Verhuizen (1) verjaardagsfeestje (1) verschoonmatje (1) vest (1) vingerpoppetjes (1) vintage potjes (1) vlaggenlijn (1) vleesspiesjes (1) vlinder (1) vloerkleed (1) vogelhuisje (4) vogeltje (8) vogelvoer (1) voorjaar (1) voorjaarstak (1) voorraad (1) vrieskist (1) vwbus (1) Wagenspanner (1) wandelen (2) wantjes (1) warme voeten (5) wasmachine (1) waterverf (2) waxinelichtjes (1) webwinkel (2) weekend (1) weekmenu (2) weggevertje (2) wintertafereeltje (1) woondeco haken (1) woondecoratie (3) workshop haken (2) workshop handletteren (1) workshop kerstversiering (1) wortels (1) wortels inmaken (1) yoghurt (3) yoghurt maken (2) youtube (1) zaaien (2) zebra tote (1) zeemeermin (1) zelf maken (1) zelfgemaakt cadeau (3) zelfgemaakte cadeautjes (3) zelfvoorzienend (5) zelfvoorzienend leven (1) zentangle (1) zigzagdeken (1) zomers haken (4) zomers recept (1) zomertruitje (1) Zonneenergie (1) zonnehoedje (1) zonnehoedjes (1) zonnepanelen (1) zwart wit (1)