dinsdag 13 juni 2017

opgeruimd staat netjes

Ons huis is verkocht!
Dat betekent dat we dit jaar nog gaan verhuizen.
Waarheen en wanneer ik nog ff de vraag.
Dat betekent opruimen of ontspullen of minimaliseren. ☺

Aad-Actief is ook hierin een inspiratiebron. Zij heeft zichzelf een mooi concreet doel gesteld.
Mijn doel is iets minder concreet. Maar ik hoop dat ik het haal
Voor de zomervakantie wil ik van alle ruimtes van ons huis uitgezocht hebben wat er weg kan en dit ook daadwerkelijk het huis uit doen. 

Zo, daar staat het. Nu moet ik wel ☺.
Voor mezelf heb ik er voor eerst nog 1 beperking bijgezet. Alleen op momenten dat de kinderen niet thuis zijn. Ze vinden het zo al spannend genoeg. 
Voor Pinksteren ben ik al een beetje begonnen met een paar lades in de keuken en door mijn haakgaren weg te doen. Gisteren nam ik de trapkast onder handen. Het leuke is dat je soms dingen tegen komt waarvan je dacht dat het op was. Zoals een pak koffie en een heleboel pakjes zakdoekjes. 😶
Over het garen van onderstaande foto schreef ik hier al over
Het is inmiddels verkocht. Het is goed zo, al vind ik het nog steeds jammer om niet meer te kunnen haken.
Zeker als ik deze knuffel, die nog steeds bij onze jongste in bed ligt, weer zie. 
Maar goed. Nieuwe tijden nieuwe kansen. 
Gisteren ruimde ik de trapkast op. Echt zo'n plek waar je ongewild teveel verzamelt
Ik haalde daar uit: 
13 shoppers (oeps) 
Een paar gympies.  Meestal bewaar ik die om door te schuiven, maar dat kan met dit stel echt niet meer. (Ik vraag me nog steeds af waarom ze niet gewoon zijn weggegooid)


Een paar flessen spul om je schoenen mee in te spuiten ter bescherming. 
(Elk paar schoenen heeft toch zijn eigen fles nodig? Uhuh ja hoor. 😅)


Een buisje multivitamines. Zat in een pakket van de plus. Iemand hier belang bij? Hij is nog dicht. Wij doen er niets mee.

Een vloerwisser en een ramenwisser past niet meer op ons huidige systeem

Een tas die ik ooit zelfgemaakt had. Maar zoveel gebruikt is dat hij nu echt stuk is.en een gehaakte tablethoes. (Tablet was al overleden)
En een oude picknickmand.  
Oh ja en een luiertaart uit de tijd dat ik die maakte. 15 Pampers nr 2, een leuk speelwashandje en 2 paar babysokjes. 
Mag opgehaald worden☺
Opgeruimd staat netjes. 
Het meeste verdween in de container behalve de multivitamine, luiertaart en de shoppers;  heeft iemand hier nog een goede tip voor? Ze zijn nog prima maar voor mijn weekboodschappen heb ik aan 4 wel genoeg.
Morgen ga ik gemotiveerd weer verder
Voor nu nog een fijne middag. Ik genoot net nog ff van een heerlijke lunch in eigen tuin. 
In dit heel kleine stukje heb ik 2 courgetteplanten, wat radijsjes, lenteuitjes en rucola. mmm



















12 opmerkingen:

  1. Hartelijk gefeliciteerd dat jullie huis verkocht is!! Ik ben heel benieuwd wat jullie nieuwe plekje wordt. Als het zover is kom ik zeker een keer kijken. Wat ben je goed bezig, idd wel nodig voor een verhuizing. Ik ben sinds gisteren ook stevig aan 't opruimen. Niet omdat we gaan verhuizen, maar omdat ik gewoon veel te veel verzameld heb. Tijd om te minimaliseren! Leuk, ik ga het linkje van Aad-Actief eens opzoeken.
    Heel veel succes met alles rond de verhuizing!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aad-Actief is heel leuk, past erg goed bij je Marijke.
    En je bent welkom om te komen. We komen dichter bij jullie in de buurt als alles goed gaat.
    Jij ook heel veel succes met minimaliseren.
    groetjes,
    Lize

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele klus! Maar opruimen geeft vaak wel een goed gevoel. Die bruistabletten hebben wij ook liggen. Ik kwam er pas later achter dat het niet voor kunstgebitten is maar dat het multivitaminen zijn, haha. Wij gebruiken ze ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, voor kunstgebitten. Leuk. Zo'n kokertje komt bij ons altijd in de kast te staan en dan vergeten we het. Onze vitaminen halen wij uit groente en fruit. haha

      Verwijderen
  4. oooh je gaat echt stoppen met haken?! Jeetje, dat had ik nog niet eerder mee gekregen eigenlijk. Maar natuurlijk was het me op Instagram al wel opgevallen dat ik niks meer voorbij zag komen... Van harte gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! En ja dan is consuminderen een heel goed moment. Alhoewel ik tussendoor ook fijn wel weer even ermee bezig mag ;) Ik ga de link ook eens bekijken.
    Succes met de verhuizing.
    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik volg je nog lekker op IG en zie de mooiste dingen voorbij komen. Dan kriebelt het wel hoor. Ach, wie weet ooit...

      Verwijderen
  5. Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Die big-shoppers zou ik, als ik jou was, nog wel even houden. Lijken me handig om te gebruiken rondom de verhuizing. Bijvoorbeeld voor ieder 1 (of meer) met kleding, zodat je die steeds voor het grijpen hebt, ook tijdens de verhuizing.
    Succes met alles, ik kom zeker nog eens langs om te lezen hoe het jullie vergaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de tip. Ben blij dat ik ze nog niet weggegooid had. Leuk als je weer eens langs komt om te lezen. Als ik tijd heb blijf ik bloggen :-)

      Verwijderen
  6. Ha Lize, Goed bezig en fijn dat je een huis hebt gekocht! Ik weet niet waar je woont, maar ik heb wat babyspullen als Zwitsalflesjes, kraampakket enz geschonken aan Er is Hulp voor het sponsorplan (voor dames die ongewenst zwanger zijn en om financiële redenen nadachten over abortus maar door de aangeboden financiële middelen hebben afgezien van abortus). Ze waren er erg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je mag me wel een mailtje sturen als je contactgegevens wilt (mag ook via Facebook, dan link ik je even met degene van de stichting die erover gaat).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat is een goede. De luiertaart is inmiddels al weg. Maar als ik weer dingen tegenkom lat ik he ff je weten

      Verwijderen
  8. Gefeliciteerd met de verkoop! Ik vond een verhuizing ook altijd een prachtige aanleiding om eens flink op te ruimen. Zo begin je in het nieuwe huis met een schone lei.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Deze blog bevat affiliatie en reclame links.

 De zon schijnt, en er bloeien steeds meer bloemen. Ik wordt er zo blij van daar de lente weer komt. De eerste zaaisels voor de tuin staan a...

Labels

aap (3) aardbeien (3) Action (1) activiteiten met kinderen (1) alles in één (1) appelkoeken (1) applicatie maken (1) aquarel (2) armbandjes (1) avocado (1) Avondvierdaagse (3) avondvierdaagsecadeautjes (1) babybooties (1) babycape (1) babydeken (5) Babykleertjes (18) babykleertjes naaien (2) babyknuffel (5) babymutsje (20) babyschoentjes (12) babyshirt (1) babysjaal (1) babysokjes (1) babyvestje (1) bakken (5) basisschool (1) baykleertjes (1) bbm (1) beertje (1) beloning (1) besparen (1) Bieb (1) binnenspelen (1) Bladerdeeg (2) bloembollen (2) bloemen (3) bloemen plukken (2) bloempotje gehaakt (1) Bo en Bonnie (2) boeken (4) boeket (1) borduren op canvas (1) boxkleed (1) bramensap (1) bramensiroop (1) breien (5) brievenbuscadeautje (2) brocante (2) broches (2) brood bakken (4) broodbakmachine (1) broodtaart (1) budgetteren (3) byclaire (1) cadeau (3) cadeau juf (4) cadeau meester (1) cadeautasje (1) cadeautje (24) cadeautje naaien (1) cadeauzakje (1) CAL 2014 (10) cars auto (1) Case of Joy (2) chocolademelk (1) col (2) colsjaal (4) conservenblikjes versieren (2) consuminderen (3) Coolblue (1) damesmuts (1) december (1) decoratie (1) DIY (10) doen met kinderen (1) dolfijn (2) dolfijn in ring. (1) doodle (2) draadster (1) driehoeksjaal (1) droedels tekenen (1) duizendschoon (1) durable sokkenwol (3) durable soqs tweed (2) duurzaam (4) duurzaam leven (3) earlybirdje (1) ecostand (1) eenvoudig ajourpatroon (1) energie besparen (3) energieverbruik (1) eten uit de tuin (8) family fun (1) flessen (1) food (3) Forever Friends Beertje (3) fruit (2) fruit eten (1) fruit kweken in je tuin. (1) fruit uit de tuin (4) fruittuin op een klein stukje (1) Garen (1) gebreide sneakersokken (1) gebreide sokken (5) geen voedselverspilling (2) gehaakt (1) gehaakt babysetje (3) gehaakt haarbandje voor baby (1) gehaakt hartje (9) gehaakt jurkje (1) gehaakt konijn (4) gehaakt konijntje (6) gehaakt paardje (1) gehaakt pauwtje (1) gehaakt petje (1) gehaakt rokje (3) gehaakt theepotje (4) gehaakt uiltje (6) gehaakte aardbei (2) gehaakte beer (2) gehaakte bloemetjes (19) gehaakte deken (7) Gehaakte giraffe (4) gehaakte kat (2) gehaakte kikker (1) gehaakte knuffel (21) gehaakte kroonluchter (1) Gehaakte muis (5) gehaakte muts (8) gehaakte papegaai (2) gehaakte sjaal (3) gehaakte tas (4) gehaakte uil (2) gehaakte vingerpoppetjes (1) gehaakte vlinder (5) geld besparen (1) geocaching (2) gesso (1) gezond tussendoortje (1) gezonde ijsjes (1) gezondheid (1) gift in a jar (1) give away (2) glaswerk (1) glazen fles. (1) glazen flesje (1) glazen pot (1) gordijn (1) granny haken (3) gratis patroon (7) gratis patroon gehaakte deken (1) gratis patroon kerstster (1) gratis patroon tasje (1) grijs (1) groentetuin (4) gymtas (1) haak maar in (1) haakpatroon knuffel (2) haakpatroon papegaai (1) haakworkshop kinderen (2) haarbandje (1) haarbandjes (3) haarelastieken (1) haarelastiekjes (8) haarknipjes (5) haken (15) haken en kleur (1) Handletteren (6) handschoenen breien (1) handwerken (1) Handwriting. (3) hangers (2) hartige taart (1) hartjes (3) hello kitty (4) herfst (1) hergebruik (3) Hillany horse (1) Home sweet home (1) homedeco (1) homemade (3) homemade food (2) homemade gift (2) homemade gifts (2) homestead (1) homesteading (3) hoodie (1) hot chocolate (1) huis en tuin (1) huishoudtips (1) huzarensalade (1) hyacint (1) Ijsjes maken (2) inmaken (2) inrichting (1) insecten (1) insectenhotel (1) insectenhotel inrichten (1) kaarten maken (1) kaartjes maken (2) kaneelbrood (1) kant haken (1) kapla (1) kat (1) katia bulky cotton (1) kawaii (1) kerst (8) kerstballen (1) kerstdecoratie (1) kerstkaarten (1) kerstklokjes (2) kerstkrans (2) kerstkrans van schapenwol (1) kerstmarkt (2) kerstvakantie (1) kerstversiering (1) ketting (1) kikker (1) kindercursus haken. (2) kinderen (3) kinderen koken (1) kinderfeestje thuis (3) kinderkamer mobiel (3) kinderkleding (3) kinderkleren bloes (2) kinderkleren broek (1) kinderkleren jurk (6) kinderkleren naaien (4) kinderkleren rok (3) kinderkleren shirt (2) kinderkleren tuniek (6) kinderkleren vest (1) kindermuts (1) kira kangaroo (1) kleding haken (1) kleding herstellen (1) kleuren (1) kliekjes (1) knikkerzak (2) knipbeugeltjes (1) knittedsocks (1) knuffel (5) knuffeldoekje (1) knuffeldoekje naaien (1) knuffeleendje (1) knuffelgirafje (4) knuffels naaien (1) knuffeltje (3) knuffeltje haken (1) knutselen met kids (1) Koekjes (1) koekjes bakken (1) koffieboontje (2) koffieboontjessteek (3) koken (3) kokosmakronen (1) kraamcadeautje (43) kralen (1) krans (2) krijtbord schrijven (1) Kringloopgeluk (4) Krissie gehaakte pop (1) kroningsbroches (1) kroonluchter (1) kruiden (3) kruidenthee (1) kruikenzak (1) kussen (3) kussen maken (1) labels (2) labels maken (2) ladies night (1) lalaylala jr (1) lalylala (2) lalylala jr (2) lammy yarns (1) lavendel (1) Lazy lace patroon (1) ledlampen (1) lekker lezen (2) letters-en-lijnen (1) lichtkleur (1) lichtwarmte (1) lossen en vasten CAL (4) low budget (3) lowbudget (12) luiertaart (3) lunch (2) lupo (1) madeliefjes (1) madeliefjeskrans (1) makkelijk en gezond koken (3) mandensteek (1) Mangoyoghurtijs (1) marktkraam (5) Marktplaats (1) mason jar (6) maxicosi wikkeldeken (1) me time (1) mini lalylala (1) minimaliseren (2) minionmuts (1) minivaasjes (1) mochila bag (2) moestuin (10) moestuin aanleggen (2) moestuindagboek (3) moestuinieren (3) moestuinoogst (1) muis (2) muisje Joep (4) muts (2) muts breien (1) muts patroon (1) muziekdoosje (10) my krissie beer (1) naaien (2) najaar (1) nasischijven (1) natuur (1) no spend challenge (6) notitieblokomslaghoes (1) omslagdoek (3) onderzetters (4) ontspanning (2) oogst verwerken (1) opal new running (1) opkikkerpotje (1) opkikkertje (2) Opruimen (1) panda (1) papier (1) pasen (1) patensteek (1) patentsteek breien (1) patroon (1) patroon babymutsje (1) patroon babyvestje (1) patroon dolfijn (3) patroon eierdopje (1) patroon kerstklokje (1) patroon muis (1) patroon theepotje (2) pennenzakje (1) Peperkoekhuisje (1) piepkip (1) piet (1) pindasaus (1) pip-stijl (1) Pita de muis (3) pizza maken (2) plannen (2) Planten (1) plukbloemen (1) Plukgeluk (2) pompoen (1) poncho (6) poppendeken (1) poppenkleertjes (2) porselein stippen (1) portemonneetjes (3) potloden met bloemetjes (1) Puk (1) Puk kleertjes (1) rainbowloom (1) rammelaar (9) recensie (1) recept (14) recept boterkoek (1) recept smoothie (1) recept yoghurt maken (2) recycle (4) recycleren (3) recyleren (1) restjesproject (1) review (1) rico baby teddy aran (1) rijk leven (1) rinkelbal (2) ritstasje (1) rokjes (1) rompertje pimpen (1) roze (1) satésaus (1) schaaltje (1) schaatsen (1) Schapenwol (1) scheepjes Roma big (1) scheepjes sammy (1) scheepjes sokkenwol (5) scheepjes stonewashed (2) Scheepjes stonewashed XL (1) schelpen (1) schilderen (1) schilderijtjes babykamer (1) schoencadeautje (1) schooltas (4) schoudertas (4) scrunchie (1) service (1) sfeerlicht (1) sfeerlichtje (11) shadow wrap short row heel (1) short rows (1) sinterklaas (3) sjaal (4) sjaaltje (2) sjawl (3) sleutelhanger (19) sleutelhanger DIY (4) sleutelhanger met naam (6) sleutelhangers (2) slinger (3) slinger van stof (1) smoothie (1) sneakersokken breien (1) snijbloemen (2) snoeppotjes (2) Snuf (2) Snuf konijn (14) softpastelkrijt (1) sok patroon (1) sokken (10) Sokken breien (11) sokken met gaatjes breien (1) sokken stoppen (1) sokkenbreien (1) sokkengaren (2) sokkenwol (6) sokrecept (3) Sparen (1) speenkoord (2) spijkerrok (1) spinazie (1) spinazietaart (1) spinnenweb (1) spruitjes (1) stamppot zoete appeltjes (1) stay at home (1) stempels snijden (2) stersteek (1) stiftenrol (1) stip en haak (3) stoelkussen (1) string art (1) stroomverbruik (1) suikervrije ijsjes (1) swap (3) taart bakken (1) tablethoes (3) tas (4) tashanger (1) tasje (9) teckeltje sam (4) teckeltje Sam. (2) tekenen (2) telefoonhoesje (2) telpatroon (1) theecadeau (3) theepotje (1) theepotje gehaakt (1) Thijm (1) thrummed mittens (1) thuisbezorgd (1) tissueboxhoes (1) to do lijstjes (1) toilettasje (1) traktatie (5) tricot rok. (1) Trui (1) truitje (1) Tuin (3) tuindagboek (2) tuingeluk (2) tuinieren (1) tussendoortje (1) tutorial (3) tutorial van coaster naar granny (1) tweedehands (1) two tone sjaal. (1) Uiltje (1) uit de tuin (1) UWYH (1) vaas (1) vaasje (1) vaasje van koffiemelkflesje (1) vakantie (6) van tuin naar bord (1) vazen (1) Veenhuizen (1) verhuisplannen (1) Verhuizen (1) verjaardagsfeestje (1) verschoonmatje (1) vest (1) vingerpoppetjes (1) vintage potjes (1) vlaggenlijn (1) vleesspiesjes (1) vlinder (1) vloerkleed (1) vogelhuisje (4) vogeltje (8) vogelvoer (1) voorjaar (1) voorjaarstak (1) voorraad (1) vrieskist (1) vwbus (1) Wagenspanner (1) wandelen (2) wantjes (1) warme voeten (5) wasmachine (1) waterverf (2) waxinelichtjes (1) webwinkel (2) weekend (1) weekmenu (2) weggevertje (2) wintertafereeltje (1) woondeco haken (1) woondecoratie (3) workshop haken (2) workshop handletteren (1) workshop kerstversiering (1) wortels (1) wortels inmaken (1) yoghurt (3) yoghurt maken (2) youtube (1) zaaien (2) zebra tote (1) zeemeermin (1) zelf maken (1) zelfgemaakt cadeau (3) zelfgemaakte cadeautjes (3) zelfvoorzienend (5) zelfvoorzienend leven (1) zentangle (1) zigzagdeken (1) zomers haken (4) zomers recept (1) zomertruitje (1) Zonneenergie (1) zonnehoedje (1) zonnehoedjes (1) zonnepanelen (1) zwart wit (1)